Hastighedsoptimer din Shopify webshop
Vital Media er den perfekte løsning til optimering af din Shopify-webshop. Vi hjælper med at optimere din webshop ved at reducere billedstørrelser, filer, JavaScript- og CSS-fil størrelser og mere. Vores værktøjer og professionelle arbejde er designet med brugervenlighed for øje, så du kan få din butik op at køre på ingen tid.
Komprimerer billeder og filer
Vital Media hjælper dig med at komprimere billeder og filer for at reducere sidens indlæsningstider. Vi optimerer din Shopify-butik ved automatisk at ændre størrelsen og komprimere billeder, hvilket fremskynder dit websted og giver dig mulighed for at vise flere sider til dine kunder. Vores værktøjer er designet til at reducere størrelsen af dine billeder, så de bliver lettere at downloade og at reducere den samlede størrelse af dit websted.
Reducer JavaScript- og CSS-fil størrelse
Vi hjælper også med at reducere størrelsen af dine JavaScript- og CSS-filer. Vores værktøjer komprimerer disse filer for at reducere indlæsningstiden for siderne, så du får mulighed for at vise flere sider til dine kunder. Med Vital Media kan du fremskynde dit e-handelswebsted på få minutter, så du får det ydelsestest, du har brug for for at holde trit med konkurrenterne.
Hasitghedsoptimere dit Shopify tema
Når det kommer til at optimere et Shopify-tema, er hastigheden afgørende betydning for at tiltrække trafik og øge konverteringsraten. Der er flere trin, man kan tage for at forbedre hastigheden på et Shopify-tema, såsom minimering af billedstørrelser, optimering af CSS og JavaScript-filer, og reduktion af antallet af HTTP-forespørgsler.
Optimer dine plugins
Derudover er det også vigtigt at optimere de plugins, man bruger på ens Shopify-butik. Plugins kan forårsage lang loading time, hvis de er tungtvejende eller
indeholder ineffektive kode. Det er derfor vigtigt at sørge for, at man kun bruger plugins, der er nødvendige for ens forretning, og som er kendt for at have en god ydeevne.
Få højere placeringer på Google
Endelig kan man øge ens placering på Google ved at optimere ens Shopify-butik til søgemaskiner. En af Googles største anbefalinger når det gælder søgemaskineoptimering, er hastighed/loading time. Er din side langsom til at loade dit indhold, sker der typisk det, at din webshop får en rigtig høj bounce rate. Med andre ord, er der rigtig mange af dine besøgende som smutter igen, da din side ikke lever op til deres forventninger. Du kender det sikkert selv, er en hjemmeside over 5-6 sekunder om at indlæse indholdet, er du hoppet videre til en anden side.
Du kan tjekke om din hjemmeside har brug for hastighedsoptimering ved at indsætte din hjemmeside URL her: Google Test Speed
Hvis du oplever at din webshop har røde tal i testen, bør du stærkt overveje at løse problemet hurtigst muligt. Vi kan hjælpe dig med at få en hurtig webshop som lever op til Googles anbefalinger, og som giver en bedre oplevelse og øger din konvertering.
Hvorfor skal du hastighedsoptimere din Shopify webshop?
For den dygtige webshop-ejer er hastighed mere end blot et spørgsmål om bekvemmelighed – det kan være forskellen mellem succes og fiasko, når det gælder e-handel. Da forbrugerne forventer øjeblikkelig tilfredsstillelse fra deres online shopping oplevelser, er det vigtigt at gøre din Shopify-webshop hurtigere for at sikre, at kunderne bliver på dit websted, kigger rundt og kommer tilbage efter mere.
Langsomme websites påvirker dit kundeengagement og salg
Det er ingen hemmelighed, at vores tålmodighed bliver sat på prøve, når vi besøger et langsomt website. Men vidste du, at det kan have store konsekvenser for dit kundeengagement og salg? Hvis din hjemmeside tager lang tid at indlæse, risikerer du at miste besøgende og potentielle kunder, da de hurtigt kan miste interessen og finde en anden side i stedet. Et hurtigt website er vigtigt for at skabe en positiv brugeroplevelse og øge chancen for at dine besøgende bliver tilfredse og loyale kunder. Så ryd op i din hjemmesides hastighed og se, om det kan give et boost til dit salg.
Den bedste måde at komme i gang med hastighedsoptimering på - en 3-trins guide
Er din hjemmeside ustabil og langsom? Faktisk kan du starte på en 3-trins guide, der kan hjælpe dig hen mod bedre resultater.
- Først og fremmest skal du huske at optimere billedstørrelserne.
- Derefter skal du minimere HTML-, CSS- og JavaScript-koderne.
- Endelig skal du udnytte browser caching for at mindske belastningen på din servers båndbredde.
De tre enkle trin vil gøre din hjemmeside hurtigere og giver brugerne en problemfri oplevelse. Giv det et forsøg og se, hvor meget hastighedsoptimering kan forbedre din online tilstedeværelse.
Strategier til at sænke størrelsen af billeder, stylesheets og scripts uden at gå på kompromis med kvalitet eller design
Når det kommer til at optimere en side for de hurtigst mulige load-tider, er mindre faktisk mere. Men selvom det er fristende at skære ned på både billeder og scripts, vil det altid gå ud over kvaliteten og designet. Heldigvis findes der strategier til at sænke størrelsen uden at give afkald på hverken det ene eller det andet. Én metode er at bruge compression, hvor filerne koges ned til en mindre størrelse uden at miste information eller kvalitet. En anden er at minificere, hvor unødvendig kode slettes og overflødige elementer trimmes ned. Husk dog altid at teste dine ændringer og gøre det gradvist – ellers risikerer du at falde i den famøse “quality vs. quantity” fælde.
VITALMEDIA
Hastighedsoptimering er vejen frem for alle webshops
Ved at følge guiden i 3 trin for at komme i gang, kan du sikre, at din Shopify-butik er godt på vej til at optimere din webshop. Derudover kan du ved at gøre brug af testede strategier såsom at reducere størrelsen af billeder og scripts uden at gå på kompromis med design eller kvalitet og ved at bruge effektive teknikker til kodeskrivning give dine kunder en optimal oplevelse, mens de navigerer i din butik. Med flere og flere kunder, der forventer øjeblikkelige indlæsningstider, er det vigtigt at tage højde for hastighedsoptimering for at sikre en god brugeroplevelse og sikre, at din Shopify-butik forbliver konkurrencedygtig i denne hurtige digitale verden.
Hvor hurtig skal min shopify webshop være?
Et typisk spørgsmål, vi får tit, er “hvor hurtig skal min webshop egentlig være?”
Ifølge Google PageSpeed Insights har de en såkaldt opdeling af tre niveauer ift. hastighed. Disse opdelinger er i forskellige farver, henholdsvis rød – gul – grøn.
Rød: 0-49 Gul: 50-89 Grøn: 90-100
Farverne er opdelt i forskellige score, som går fra 0 – 100.
Rød: Som udgangspunkt er rød (0-49) et faresignal, for at din webshop skal optimeres på hastigheden.
Gul: Gul kan betragtes som acceptabel af Google, men der er stadig plads til forbedringer, hvis du skal performe helt optimalt.
Grøn: Som farven også indikerer i andre sammenhænge, er det en farve der forbindes med noget, der er acceptabelt, eller et “GO”. Ligesåvel i denne sammenhæng, er det ensbetydende med at din webshop er godt optimeret på hastigheden, og du har styr på det.
Når vi arbejder med din webshop, vil vores udgangspunkt altid være at få dig i den grønne tabel, så du sikrer at din webshop har de bedste forudsætninger for performance.
Hvis du oplever problemer, eller din test viser røde eller gule tal, så tag i os, og få hjælp af os til at klare problemet.