- Konverteringsoptimering (CRO)
Implementering og strategi:
På trods af at Bedd agerer i Norge, ønskede de fortsat at gå ud fra landets grænser for at finde Skandinaviens bedste CRO-specialister, som kunne hjælpe dem med at øge konverteringsraten på deres trafik og gøre deres virksomhed mere rentabel. Derfor indgik de et samarbejde med Dvisionmedia.
Holistisk gennemgang og analyse:
Bedd havde i forvejen et fantastisk team på deres paid social, de havde en god forståelse for deres e-mail automations, og deres Google Ads lå også på et fint niveau. De havde dog et problem, som var deres konverteringsrate. Vi startede med at lave en holistisk gennemgang af hele deres webshop, herunder alle landingpages inkluderende frontpage, collectionpage, productpage, cart, menu og checkout.
Her blev der lynhurtigt dannet et overblik over konkrete og handlingsbare optimeringspunkter, baseret på vores track record med +936 webshops (opdateret sommeren 2024).
Data-drevet tilgang:
Dernæst gik vi datadrevet til værks. Via heatmap-analyser og screen recordings fik vi analyseret flere hundrede brugeres adfærd, hvilket gav os indblik i, hvor vi så de største churns, men også hvor vi havde lavthængende frugter. Dette blev inkluderet i listen af optimeringspunkter.
Hypoteser og nye tiltag:
Efterfølgende, ud fra ovenstående tiltag, dannede vi nogle hypoteser baseret på nye CRO-tiltag, som havde til formål at øge konverteringsraten gennem helt nye sektioner, funktioner og designmæssige elementer.
Implementering og lancering:
Efter omfattende analysearbejde og brainstorming af hypoteser, kodede vi alle tiltag ind på shoppen og lancerede dem.
Alle disse tiltag har i dag medført til en case med følgende resultater: