Powerculture
Om Powerculture
Powerculture er et brand, og en virksomhed der sælger træningsudstyr til de ambitiøse individer. Konceptet er bygget på at udbyde det bedste træningsudstyr, indenfor fitness-løft, samtidig med fokus på at skabe en kultur af ambitiøse træningsfolk, der skubber hinanden mod større mål, og hele fælleskabet i fitness-centret
Daniel er måske en af Danmarks skarpeste til annonceringer. Vi har haft flere forskellige bureauer og specialister til at få vores annoncer til at performe, hvilket ikke har lykkedes dem. Vi gav Daniel en chance og han har formået at skabe flotte resultater. Han er dataorienteret og træffer vigtige beslutninger ud fra givne datapunkter ugentligt, som resulterer i flotte resultater. Vi ser frem til et langt samarbejde.”
Selve tilgangen til casen:
Tommy havde over flere gange, afprøvet forskellige bureauer, konsulenter etc.
Der var ingen, der kunne knække koden, eller sætte fokus på den korrekte eksekvering, og Tommy, lå kontinuerligt med nogle resultater der kun lige fik ham Break-even på hans marketingsaktiviteter.
Hans ambitioner for forretningen var langt større end det, så Tommy og jeg tog en snak, omkring potentialet, strategien og eksekveringen.
Vi blev efter et par møder, enige om et essentielt samarbejde, mellem Dvision som performance bureau, og Powerculture som skalerbar forretning.
Vi var I Dvision klart overbevist om, der skulle noget analysearbejde til i form af tidligere data, målgruppen og hele den digitale kunderejse der skulle opbygges gennem de sociale medier.
Samtidig med, der i branchen her, var store krav til en proaktiv tilgang, til content-management, og tekstudarbejdelse, som gik i målgruppens interesse.
Eksekvering samt nøgletal
Efter grundige analyser, af data, KPI’er og forbrugeradfærd var vi nu klar til at eksekvere på strategien som var blevet fremlagt.
Eksekveringen blev delt op i forskellige faser:
1) Content-management, udarbejdelse af videomateriale, med forskellige scripts, settings, og elementer, som skulle danne grundlag for en god præsentation af Powerculture som virksomhed, og fortælle den enkelte bruger hvad virksomhed stod for, samt kunne tilbyde.
2) Udarbejdelse af effektivt, og psykologisk copywriting som skulle skabe interesse ved målgruppen.
3) Opsætning af kampagne, og opsætning af hele den digitale kunderejse. Fra A-Z – Fra push til pull.
4) Løbende data-analysering, og optimering af kampagnerne.
Hele processen, med langt forarbejde, og kort men effektiv eksekvering, gav gode resultater for Powerculture, og der blev vækstet med lynfart, samtidig med man holdte den gode Roi.
KONVERTERINGSRATE ER STEGET MED
PRODUKTVISNINGER ER STEGET MED
OMSÆTNINGEN ER STEGET MED